21 december 2013

Upptäckte just att det varit öde och stilla på min blogg i en hel vecka. Det hör ju inte till vanligheterna, men så har det blivit nu i alla fall. Öde och stilla i mitt liv har det på intet sätt varit, tvärt om, istället har dagarna knappt räckt till. En del av tiden har jag varit utlokaliserad till grannkommunen som hundvakt. Internetuppkopplingen i det huset behagade ej fungera, kanske var det ödet som tyckte att jag kunde ägna mig åt något bättre än att sitta vid tangentbordet. Jag har också hunnit med ett julbord och en väldigt bra julshow på samma ställe. Perfekt med både andlig och lekamlig spis på samma gång! Tror nog att jag äter lite långsammare när jag samtidigt kan njuta av vacker musik. Ingemar Ihlis, hans båda barn Viktor och Anna, samt Maria Karlin var de som stod för underhållningen.

På jobbet har det varit körigare än vanligt under de senaste två veckorna på grund av tekniska problem. Sista budet är att allt ska vara ok när skolan börjar igen, och det hoppas jag verkligen, annars blir jag tokig. Men nu har jag jullov och tänker lägga det problemet åt sidan. Det finns så mycket annat som behöver min uppmärksamhet och kraft. Man får ta en sak i taget helt enkelt.

En väldigt intensiv musikvecka kulminerade igår kväll. I måndags agerade jag och mina sångarkamrater doakör åt Henrik Åberg, en annorlunda upplevelse. Resten av veckan har gått åt till repetitioner inför vår julkonsert, som i år blev väldigt annorlunda eftersom vi passade på att plocka med material från Elvis christmas-temat, fast nu med en annan solist. Det såg ut att gå hem bland publiken, och själv tyckte jag att det var roligt att få byta ut en del av den traditionella julrepertoaren och överraska med något oväntat. Efter konserten åt vi sångare julgröt tillsammans, det har ju blivit en tradition för oss.

Nu är det väl tänkt att julstämningen ska infinna sig förstås. Hittills har den lyst med sin frånvaro. Kanske dyker den upp, vi får väl se. Just nu är det spöregn och blåst ute och gräsmattorna lyser gröna. Inte precis vad man önskar sig dessa dagar, men man får ju ta det som bjuds. Idag tänker jag i varje fall bege mig söderut för att hälsa på yngsta dotter. Julstöket får vänta tills jag kommer hem igen. Något som inte får vänta är melodikrysset, fast idag blir det lösning i bilen, och därför ingen publicering av mitt lösningsförslag förr än senare.

2 thoughts on “21 december 2013

  1. Inger skriver:

    Tack för en fin konsert! Du får hälsa din kompisar och tacka …

    Ha en riktigt God Jul med de dina/kram Inger

    • Ängeln skriver:

      Tack Inger!
      Det var extra roligt att sjunga när vi såg hur mycket publiken gillade det vi framförde.

      God Jul och Gott Nytt År!

Kommentera

