Årets sista dag…

Ja tänk att ännu ett år är till ända. Var tar tiden vägen? Livet snurrar på, och det känns som om det går allt fortare.

Stunden då 2013 blir 2014 kommer att tillbringas med grannar/vänner. Vi är ett gäng som brukar spendera årets sista skälvande minuter tillsammans. En i år något reducerad skara, men vi blir ändå tio personer. I ugnen finns just nu något som ska bli lite gott till kaffet, och i saltlag ligger tjälknölen som är obligatorisk. Säkerligen kommer vi att möta det nya året mätta och belåtna. Innan dess ska jag också ner till kyrkan och göra årets sista körinsats. Det lär väl inte bli någon rusning i kyrkan förstår jag, men det är ju ändå trevligt att sjunga och fint att få önska sångarvännerna gott nytt år också.

När jag öppnade min mail i arla morgonstund fanns där ett sammandrag av mitt bloggande under 2013. Rätt trevlig läsning faktiskt, fast slutklämmen på året skämmer resultatet lite. Jag har varit varit väldigt oflitig den senaste tiden. Tid, ork och lust har liksom inte sammanstrålat så där värst ofta, men så är det väl ibland.

Jag borde väl egentligen läsa igenom alla mina inlägg och göra någon slags sammanfattning, men det får anstå tills vidare. Så klart har det hänt både trevliga och mindre trevliga saker. De trevliga är förstås kul att påminnas om igen, men jag tror ändå att jag väljer att se framåt istället och fortsätta den eviga strävan att forma nutiden så som jag helst vill ha den. Hittills har jag väl lyckats så där…. Det är inte lätt att bryta gamla mönster och det vill lätt bli att jag fortsätter i gamla inkörda hjulspår trots goda ambitioner att “bli en bättre människa”.

Det är väl kanske inte rätt ordval, men jag borde bli lite snällare mot mig själv och ge mig själv bättre förutsättningar att ta mig igenom dagarna – men det är lättare sagt än gjort. Ja, ja, något nyårslöfte blir det inte så här officiellt. Lyckas jag få någon ordning på mig själv så lär det ju ändå luftas här i bloggen så småningom, det får väl räcka.

Tack alla som tittat in här under 2013, och om ni har lust så är ni välkomna att följa min kringelkrokiga livsväg under 2014. Jag fortsätter väl mitt tangentbordspladdrande på ungefär samma sätt som tidigare skulle jag tro, dvs ibland tätt på given och ibland mera sporadiskt.

GOTT NYTT ÅR!

 

Kommentera

