6 januari 2014

Det blev en tidig morgon även denna dag, vaknade före fem. Vad i all sin dar ska jag upp då och göra?

Efter gårdagens avtackning av Camillapräst gick luften ur lite grann. Jag kände mig glad, men ändå lite tom invärtes. Fortfarande finns chans att slinka in på en kopp kaffe och en liten pratstund, men snart blir avståndet emellan oss för långt för en sån aktivitet. Sånt är livet. Bara att hänga med, det är hela tiden förändringar och tur är väl det på sitt sätt. Oftast blir det bra, bara man ger det lite tid och vågar vara öppen för nya saker.

Det blev i alla fall en stund tillsammans med goda vänner fram på kvällskvisten. Vi åt tacos, och det var länge sen jag åt det, så det var riktigt gott. Händigt är det också, inget man behöver särskilt mycket inspiration för att klara av. Passade alltså precis bra efter förmiddagens urladdning. Ganska snart kom tröttheten ikapp mig. Inte konstigt alls eftersom jag bara hade 2-3 sömntimmar i kroppen från förra natten. Inte mycket mer natten före heller. Det verkar som jag kommit in i ett dåligt flöde nu. Till kvällen är jag helt färdig, längtar bara till att få lägga mig och somnar som en stock direkt jag lägger huvudet på kudden. Men sen går kroppen i baklås och väcker mig när smärtorna tar över. Inte mycket att göra åt, man får lära sig att leva med det. Oftast funkar det ju, men just nu är jag innerligt trött på min bångstyriga kropp som inte alls vill som jag.

Men jag ska inte gnälla, det finns så många som har det betydligt värre. Jag tar mig i och ur sängen på egen hand, kan klä på mig själv och göra det mesta jag vill. Och än finns mycket kvar att upptäcka, nya saker att utforska, nya saker att glädjas åt. Det gäller att sätta fokus på rätt saker och försöka fylla livet med goda stunder. Jag har många goda stunder i mitt liv!

Ikväll är det dags för årets första övning med spelmanslaget, det är en av de saker som fyller på mig. Det tar också en hel del energi, men om man ger så får man tillbaka, så är det ju. Funderade en stund på om det kunde vara läge för att dra iväg en snabbis till Borlänge idag. Jag har ju fortfarande inte besökt Ikea, men bara tanken fick mig att känna en sån enorm trötthet, så den tanken viftar jag bort fortare än kvickt. Jag skulle behöva lite saker till jobbet som jag tror finns där, men kanske kroppen är mera välvilligt inställd imorgon. Det återstår att se, annars får det bli längre fram. Ikea finns ju kvar, och jag kan klara mig ett tag till utan de där sakerna, har det gått förut så gör väl inte några dagar till någon skillnad. Bättre att ta det lite lugnt den här sista lediga dagen. Imorgon väntar jobbet igen, visserligen med lite mjukstart, barnen kommer inte förr än på onsdag, men det finns mycket att göra ändå.

Men en dag i taget, den här dagen har bara börjat. Jag får väl börja med att se vad den för med sig.

Kommentera

