15 januari 2014

Dag tre i arbetsveckan då och snart dags att infinna sig på jobbet. Inte så kallt idag, eller så börjar jag vänja mig, det här är väl ungefär lagom för årstiden egentligen. Ungarna gillar förstås att få vara ute och tumla om i snön, åka kana och allt sånt. Man blir glad av att se dem!

Min bil står översnöad här utanför, den behagade ju inte starta i måndags när jag skulle till jobbet, och vi får väl lov att ta en kik på batteriet bara vi hinner. Tillsvidare samsas vi om den andra bilen, vilket just idag innebar att jag måste skjutsa mannen iväg i morse. Det gick ju för all del bra, fast man kan ju fundera. När vi kommit en bit på väg kom jag nämligen på att jag hade glömt att sätta på mig glasögonen. Antar att det är ytterligare ett ålderstecken, jag har nämligen varit väldigt närsynt, såg inte klart ner till mina fötter ens en gång,  att köra bil utan glasögon var helt otänkbart. Nu märkte jag det inte förrän efter ett tag. Som det kan bli!

Apropå ålderstecken, MSN presenterar på sin hemsida olika kvinnliga megastjärnor och häpnar över det faktum att de fortfarande är helt ok fast de passerat 40. Det är ju uppiggande läsning för oss där ytterligare en hel del år ramlat iväg, för att inte tala om alla bonuskilon som också kommit med årens lopp…. Fast det är klart, man var inte i samma division som de där kvinnorna ens när man var ung. Det får lov att duga som det är helt enkelt. Skulle inte tro att man blir lyckligare bara för att man har en vacker utsida.

Igår läste jag några intressanta artiklar på nätet, bland annat om förträffligheten om bikarbonat. Det verkar vara bra för precis allt! Undrar hur jag kunnat missa det, men nu får jag förstås lov att testa några av tipsen. Bikarbonat är lika bra som rengöringsmedel som hostmedicin om man ska tro det som skrevs, och varför inte? Billigt och bra och inte skadligt för naturen, kan det bli bättre?

Kommentera

