17 januari 2014

Och så är det fredag igen då. Veckan har gått fort, trots att det varit en jobbig vecka. Inte för att det varit något särskilt, bara för att en del veckor är så där, jag tar slut helt enkelt. Har somnat framför tvn eller över korsordet vareviga kväll. Men igår morse överraskade jag mig själv med att göra massor, bakade två sorters bröd, stekte köttfärsbiffar mm. Det är väl ännu en sån pensionärsvarning, att ska det bli något uträttat så ska det ske på morgonen, för efter jobbet är det slut på orken. Det har jag ju hört många säga tidigare, men själv har jag inte hållit med, nattskrå som jag varit. Nu är jag där. Det blir inte många knyck på kvällen inte, och så vaknar jag tidigt som bara den. Idag har det väl inte blivit så mycket uträttat ännu, om man inte räknar allt det där som jag gör vareviga dag, tömma kattlådor, mata och rasta djur osv. Fast när jag tänker efter så har jag ju också städat på toaletten, tagit hand om en tvättmaskin, skjutsat mannen och haft gång på symaskinen för att lappa och laga, så jag har inte bara rullat tummarna minsann.

Nu återstår alltså en arbetsdag att ta sig igenom, och sen är det helg, och en ledig sådan. Tror faktiskt inte att det är något speciellt inbokat, vilket är himla skönt. Nästa helg däremot, då bär det iväg ut på äventyr, men det får jag återkomma till då. Nu är det ingen risk att vi råkar bli sysslolösa den här helgen heller. Det fattas inte projekt att angripa, tvärtom finns det gott om sånt som borde utföras, frågan är bara var man ska börja.

Kommentera

