21 januari 2014

Tänk, det är redan den 21 januari, snart är vi en hel månad in på det nya året. Det känns otroligt. Vintern har kommit också, från en dag till en annan blev det skidföre, och nu finns också skridskois så att skolbarnen kan åka skridskor. Det är härligt att se hur roligt de har på dagarna.

Efter jobbet har jag tillbringat några timmar hemma hos svärmor, bläddrat i gamla tidningsurklipp och dödsannonser som hon klippt ut och sparat. Många människor har passerat i revy i mitt minne, släktingar, grannar, vänner… Jag är glad för varje dag jag inte känner igen någon av namnen i tidningens dödsannonser. Fast för någon annan är det förstås mindre trevligt. Jag vet hur det känns att fasa för att öppna tidningen och läsa om det man absolut inte vill ska vara sant.

Idag har min bil fått sig en liten uppryckare, så kanske den behagar att starta i fortsättningen. Jag hoppas det i varje fall.

I brevlådan idag fanns ett oväntat brev från en äldre bekant som gjort oss en tjänst. Vi var förbi hemma hos honom i söndags, för att betala för det han gjort. När vi inte träffade på honom stoppade vi pengar i ett kuvert och skrev en hälsning, och tackade. Idag kom 2/3 av slantarna tillbaks till oss, tillsammans med ett brev där han förklarade att det var alldeles för mycket. Tänk att det finns såna människor! Det måste väl vara ett utdöende släkte!

Kommentera

