Nu har jag det fint må ni tro!

Det har varit glest mellan blogginläggen den här veckan. Datortiden har varit på ett minimum, och det kan ju för all del vara bra. Det brukar nog bli lite väl mycket av den varan allt emellanåt. Men nu ska jag väl ändå lämna ett litet livstecken ifrån mig så att ni vet att jag lever och mår.

Just nu mår jag som sagt alldeles utmärkt. Sitter i “ mitt” rum i Järna i Södertäljetrakten, alla andra i sällskapet har somnat och jag är förstås pigg som en lärka, trots att jag vaknade okristligt tidigt i morse och har stressat som bara den under dagen för att kunna vara där jag nu är. I öronen har jag Sven Nyhus kvartett med helt fantastisk fiolmusik. Bara det är ju en trivselfaktor som heter duga!

Direkt efter arbetsdagens slut tog jag min packade väska och klev in i en bil för att forslas iväg till en avkopplande helg med goda vänner. Hittills har det inneburit några glas vin, god mat och en massa prat. I morgon far vi in till Stockholm för att besöka musikalen Sweeney Todd med bland annat Peter Jöback i en av huvudrollerna. Musikalen har fått goda recensioner, så jag hoppas på det bästa, jag får återkomma till det i nästa blogginslag.

Tyvärr innebär det att melodikryssandet får skjutas lite på framtiden, eftersom vi är “beordrade” att klockan 7.30 inta plats vid frukostbordet, för avgång mot huvudstaden senast klockan 9.30. Nöden har ingen lag, det är bara att hänga med strömmen. Musikalen börjar redan klockan 13, och det gäller att vara på plats i god tid. Lite kik i några affärer räknar vi dock med att hinna med innan vi bänkar oss på stadsteatern.  Sen blir det mera god mat och umgänge med kamraterna. Trevligt värre! En riktig njutarhelg!

Men nu får jag väl försöka umgås lite med John Blund om jag ska palla för affärsrundan i morgon. Jag borde vet bättre än att pimpla kaffe så sent på kvällen, koffeinet hoppar runt i kroppen nu, och tycker att det finns massor av saker som är mycket mer intressant än att sova! Men gott var det, spetsat med en skvätt whisky!

 

Kommentera

