10 mars 2014

Så är det måndag morgon återigen. En fantastisk helg har försvunnit med raketfart. Mycket sömn har det inte blivit, men mycket musik, skratt och prat. En hel del kalorier också… Den gångna helgen är en av årets högtider för min del. En helg på våren och en helg på hösten tillbringas med spelmanskamrater, det är tradition, och det ska mycket till för att den vanan ska brytas. Det har dock skett, men då ska det finnas starka skäl, den saken är säker.

Jag har i alla fall haft rejält trevligt under helgen, så jag är nöjd. Behövde verkligen fylla på energidepåerna, och det lyckades. Det är länge sen jag hade så trevligt! Avslut blev det på ett mångårigt styrelseuppdrag, eller jag har ett jobb kvar som jag lovat utföra, men sen är det slut. Nya krafter får ta över. En jättefin vårbukett fick jag överraskad gå fram och ta emot, fick dessutom ett fint tacktal för min insats, och det värmde förstås i hjärtetrakten.

 Vårbukett

Det som inte är så roligt just nu är att jag har fått rejält ont i halsen. Det överlever jag säkert, men en av kommande lördags aktiviteter är att spela in några spår på en cd-skiva, och då är det inte fiolen som ska användas utan sångrösten. Det känns lite osäkert med den saken just nu. Har frågat gode vännen Mr Google om vad han ansåg om min belägenhet, och han kom som vanligt med många goda råd. Det blir till att testa hans förslag och hålla tummarna. Det är några dagar kvar till lördagen, så jag hoppas på lite flyt.

 

Kommentera

