Attjo, attjo, prosit…

Tre dagar av denna vecka är avklarade. Något kämpigt har det varit eftersom jag är förkyld. Vaknade med halsont i måndags och det håller i sig än. Emellanåt känns det som om jag skulle bli dunderförkyld, men hittills har det ändå gått skapligt. Det kommer liksom i skov, och precis när jag tycker att jag nog är bättre blir det sämre igen. Just nu kliar det i ögonen och näsan är täppt och droppar. Jag skulle egentligen varit på körövning, men sjunga går inte just nu, och dessutom är det väl dumt att gå dit och smitta ner de andra. På lördagen behövs sångrösten, så vi får hoppas på bättre tider!

Så värst mycket mer blir det nog inte gjort denna dag, det börjar gå tungt nu, så det blir ännu en tidig kväll. Sömn är nog bästa medicinen, fast för säkerhets skull har jag dessutom provat diverse olika hälsokurer och husmorstips. Vitlök på längden och tvären har det blivit, dessutom mycket ingefära och en hel del rekommendationer om intag av whisky har jag fått, så det provade jag också förstås. “Det kanske inte hjälper, men det blir då roligare att vara sjuk” sa en av mina rådgivare! Det kanske ligger något i den saken.

Kommentera

