En tung dag…

Fy! Igår trodde jag att jag var bättre i min förkylning, men tji fick jag, för idag är jag betydligt sämre. Ögonen kliar och rinner, liksom näsan, och så nyser jag stup i kvarten. Förhoppningsvis är det sista tämpan som går, men sån tur har jag väl inte antar jag. Nu börjar jag på allvar tvivla på om jag kan vara med på lördag. Det ser inte lovande ut…

Har vitlöksfrossat även denna dag, provade dessutom Sambuca Molinari på order av min mor. Det är inte ofta hon rekommenderar mig att förtära sprithaltiga drycker, så det tar jag som ett tecken på att det nog måste vara bra. Hon rekommenderade även Otrivin Comp, så det har också införskaffats. Här i byn var det förstås slut, så jag fick göra en fram och återresa till grannbyn för att få tag på den åtråvärda varan. Enligt uppgift ska det vara bra mot både nästäppa och rinnsnuva, och jag har begåvats med båda delarna minsann. Usch vad jag är trött på det här nu då! Jag är inte van att vara sjuk. Orkar banne mig ingenting, och i hjärnkontoret är det mera rörigt än vanligt. Det går liksom inte att tänka när hela skallen är full av snor.

Något positivt måste det väl ändå finnas i min tillvaro om jag funderar lite… Säkert finns det en hel del, men det jag kommer på just nu är att det lugnat ned sig på hundfronten. Löpningen tycks vara över för denna gång, och det tackar vi för. Tror inte jag skulle orkat med hela den cirkusen i mitt nuvarande tillstånd.

Nej, nu tackar jag för mig och återvänder till sängvärmen. Där tycks jag vara större delen av dygnet nu för tiden.

Kommentera

