Snörvel….

Yes, jag tog mig igenom den här veckan också, om än med mer pust och stånk än vanligt.

Meddelas kan att Otrivin Comp är väldigt effektivt. Fast enligt bruksanvisningen får man ta en sprutt max tre gånger om dagen, och då är dagen alldeles för lång för att det ska räcka. Imorgon får det nog bli nåt extra sprut om det ska gå ihop. Har fulltecknat program, men vi får väl se hur länge jag orkar. “Morgonpasset” vill jag verkligt gärna vara med på, så då tänker jag vara på plats. Sen får vi se om orken räcker till, eller om jag måste vila mig lite innan det är dags för insjungning av tonsatta Frödingalster på eftermiddagen. Och hur det är med sångrösten får vi också se. Inte är den på topp inte, det vet jag, men jag tror att det ska kunna funka. Om jag inte är så himla nästappt så jag går bet av den anledningen. Fast då borde Otrivin Comp kunna vara den räddande ängeln. Vi får väl se.

Mitt på dagen finns också något som är lockande – thaimat är beställd, något som jag gillar skarpt. Dessvärre har smaksinnet tagit semester. Jag känner just inget av varken smak eller lukt. Har till exempel proppat i mig vitlök, men känner inte ens den smaken eller lukten. Jag känner att det svider i munnen när jag äter det, men förövrigt känner jag inget. Det är så lagom kul det.

Dagens mest positiva hittades i brevlådan: ett litet fyrkantigt brunt paket innehållandes en cd-skiva med titeln "På vandring med Lejsme Per – lekar och låtar från Västerdalarna och Värmland"

Men nu är det hög tid att säga hej till John Blund, för han borde vara här om en liten, liten stund. En fulltecknad helg väntar.

Förresten, jag missar melodikrysset i realtid imorgon. Är på kurs då, så det kan inte bli lösning förr än till kvällen, men bättre sent än aldrig.

Kommentera

