Och så är det slut på den här helgen också…

Nyss var det fredag och nu är det redan sent på söndag kväll. Helgen har varit intensiv, kursande i Nåsdräkthistoria både lördag och söndag, dessutom musicerande båda dagarna. På lördagen fick sångrösten göra sitt bästa. Trots den envisa förkylning jag dras med så tycker jag att det gick skapligt vid inspelningen av de fyra första tonsatta Frödingdikterna. Jag fick hoppa över sångövningen i onsdags, då var förkylningen som värst, och förmodligen får jag hoppa över även nu på onsdag, men sen hoppas jag vara i form igen. Nu ikväll har det varit övning med spelmanslaget. Inte mycket vila den här helgen alltså, men det är ju roliga saker jag hållit på med, så de fyller ju ändå på med mer energin än de tar.

Nu ska jag i vilket fall som helst “ta kväller”. John Blund var håller du hus? Det är nog bra om du snabbar dig hit, för jag drack kaffe med spelkompisarna och lägger jag mig inte nu på direkten kommer jag att piggna till på grund av koffeinet.

Kommentera

