18 mars 2014

Jaha, och här kämpar vi på! Den asade förkylningen vill inte ge med sig. Efter spelövningen i söndags tyckte jag att jag var mycket bättre, fick väl en energikick av fiolspelandet förstås. Den räckte över måndagen, men redan när jag vaknade i morse kände jag att det var ett steg tillbaka igen. Attans! Det är bihålorna som vanligt. Smak- och luktsinne är borta och det spränger i skallen. Utåt märks det betydligt mindre nu, men nog känns det på insidan. Dagen idag var tung, trodde aldrig jag skulle bli klar på jobbet. Längtade desperat hem till sängen, och när jag kom hem blev det ryggläge nästan direkt. Helst hade jag velat kvällslägga mig direkt, men efter mycket om och men lyckades jag pallra mig upp igen för att åka och handla. Det var ju bra, annars hade morgondagen fått startas utan frukost, det hade inte varit bra!

Väderlekstjänsten har utlovat en hel massa snö i natt. Usch och fy! Hoppas att det här är vinterns sista desperata urladdning. Nu vill jag att vårsolen ska få härja fritt!

Nu är det i varje fall läggdags på riktigt. Kroppen ropar efter sömn och vila och jag fryser som bara den.

Kommentera

