19 mars 2014

Å så är vintern här igen då… Var det verkligen nyss jag gick barfota i foppatofflor tänker jag när jag pulsar fram i snö under kvällspromenaden med hundarna. Rikligt av den varan har vi fått idag, fast jag hade nog väntat mig ännu mer faktiskt. Och egentligen, när jag tänker efter så är det väl mera konstigt att kunna gå i foppatofflor i mars än att pulsa i snö. Men betydligt härligare! I varje fall så behöver jag inte tveka vilket par jag ska välja, det blir kängor och både dunjacka och mössa.

På förkylningsfronten är det status quo, bättre på ett sätt, men inte alls bra ändå. Längtar efter att kunna känna smak och lukt igen. Känner av bihålorna. Halsen och bihålorna är mina akilleshälar, där sätter sig mina förkylningar som regel. Ett vanligt symtom hos mig är huvudvärk och att skallen känns som den vore uppblåst med tryckluft, och förstås att smaksinnet försvinner. Idag var det riktigt kämpigt ett tag, tänkte nästan gå hem från jobbet, men tog mig igenom dagen till slut. Däckade i soffan direkt jag kom hem. Dygnet blir rätt kort när man sover bort det mesta av det! Det blev bondpermis från körövningen idag. Hoppas på comeback nästa vecka.

Att det är lurigt som bara den med snö fick jag erfara idag. Skulle gå ut till komposttunnan på jobbet när jag halkade så att kompostpåsarna for all världens väg. Själv gjorde jag en riktig dansuppvisning och landade turligt nog på fötterna tillslut, men fick rejält ont i ryggen ändå. De improviserade akrobatkonsterna kom nog lite för häftigt och oväntat för mina muskler och leder antar jag. En kompis hade en liknande upplevelse för en vecka sen, fast det var vatten på stengolv inomhus som ställde till det för henne. Det hela slutade i varje fall med med lasarettsbesök och bruten arm, så det är snart gjort.

 

 

Kommentera

