20 mars 2014

Trött och slut även denna dag, så det blir tidig kväll för min del. Ute är det slaskigt och allmänt tråkigt, man vet inte riktigt vilka skodon man ska ha på sig. Var till centralorten efter jobbet idag, för att utföra diverse ärenden. Gissa om inte min telefon ramlade ur jackfickan och slog sig i asfalten…. Attans! Det har hänt flera gånger tidigare också, men det här var väl liksom nådastöten verkar det som, för den blev stendöd på direkten. Hur jag sen tryckte och pillade så lyckades jag inte få igång den igen.

Fast skam den som ger sig! När jag kom hem körde jag med allt knep och trix jag kunde komma på och lyckades faktiskt få liv i den igen, men jag inser ju att det liksom är sista rycket. Den funkar inte som den ska, så nu måste den få pension, och jag måste köpa en ny telefon. Inget jag alls har lust med, men vad gör man, det går inte att klara sig utan.

Jaja, det där får bli en fråga för morgondagen. Inget jag orkar tänka på nu. Tro för all del inte att jag är teknikfientlig eller så, det är mera omaket att få lov att bestämma sig för vilken sorts telefon jag ska ha som  är avskräckande. Hade det bara funnits en enda sort hade valet varit enkelt. Nu finns det allt för mycket att välja på, och det är det stora kruxet. Bara jag kommer så långt att jag bestämt mig går det an. –Eller om man kanske skulle ta och bli unik och ge sjutton i att ha mobil över huvud taget, det vore ju en helomvändning som hette duga. Ja, jag får väl fundera över den saken. Ikväll blir det i varje fall inga beslut.

Kommentera

