24 mars 2014

Bara  några få ord ska det bli nu, för timmen är sen och jag är jättetrött. Himmel så fort dagarna går, jämt tycks det vara en massa saker som får skjutas på framtiden, för tiden räcker inte till. Inte mycket har det blivit idag minsann, förutom jobbet då förstås. Och tårtbak, och kaffedrickning hos en god vän. Och sjungning Ja, det blev ju ändå lite då.

Glömde förresten att berätta om något som hände igår. Hunden, den där unga pigga herrn som jag brukar skriva om ibland, han gjorde förstås nya hyss. Eller på sätt och vis var det väl en god gärning också Jag är ju en aning förtjust i sötsaker och hade köpt “dammsugare”. Såna där gröna och bruna saker med marsipanöverdrag. De är väldigt goda tycker jag. Tycker visst hunden också…. Jag hade bara hunnit ta två stycken ur kartongen när han upptäckte att matte slagit på stort och köpt en massa godis. För det var ingen sån där liten förpackning med några stycken i utan en rejäl kartong med dammsugare åt ett helt regemente typ… I varje fall så finns där inte en enda kvar numera, och min konsumtion stannar fortfarande på de där två jag redan erkänt att jag proppat i mig. Men det gör inte hundens! Han gjorde nämligen kliniskt rent i kartongen, inte så mycket som en liten smula kvar! Nyttan med det var ju att han besparade mig från att äta upp allihopa, och sen behöva bära med mig dem runt midjan i form av “ trivselkilon”. För så hade det helt säkert gått om inte hunden hunnit före. Han såg inte så där alldeles välmående ut efter sitt kalas, och en del kom också i retur, inte oväntat.

Nej, nu är jag mer än lovligt seg i skallen. Lika bra att leta på kudden och komma till ro en stund. Slut för idag!

Kommentera

