26 mars 2014

Sovdags!

Nästan slut på den här dagen också, och trött är jag som bara den. Det ska man väl för all del vara vid den här sena timmen också. Det är läggdags för länge sen!

Körövning är det jag hunnit med efter jobbet, och så lite egen sångövning på det. Fyra stycken Bachkoraler ska självständigt nötas in till långfredagen, och på tyska dessutom, ett språk som jag inte alls behärskar. Fast jag har ju redan sjungit på både latin och danska, och det är jag då ännu sämre på, så då ska väl det här gå bra tycker jag. Vanligtvis är altstämman min “hemvist”, men nu är det tenorstämman som gäller denna gång. Riktigt roligt att få byta lite, och den stämman är faktiskt behagligare att sjunga, så det ska bli spännande att se hur det går tycker jag.

Men nu ropar John Blund på mig, bäst att höra vad han vill….

Kommentera

