5 april 2014

Lördagsmorgon och jag vaknade mycket tidigare än jag tänkt mig. Det har varit en intensiv vecka, både arbetsmässigt och känslomässigt. Tänk så bra det varit med en pausknapp man kunde dra ut när man känner att det blir lite för mycket, men så funkar ju inte livet. Det är bara att dra efter andan och dyka in i det som händer, vare sig man vill eller ej.

Det jag ska dyka in i just idag är i varje fall något jag själv planerat, och jag hoppas dagen ska fylla på min energinivå en aning. Jag ska nämligen bege mig till Stiftsgården i Rättvik för att delta i en låtkurs, så melodikrysset får vänta tills jag kommer hem igen fram på kvällen. Just det är jag ju inte helt nöjd med förstås, men så får det bli.

Planerna för morgondagen har fått justeras på grund av saker som hänt under veckan, men det får jag väl återkomma till, nu gäller det att fixa den här dagen först. Jag hade ju tänkt sova en stund till, men nu när jag är uppe och igång är det väl lika bra att packa i och göra mig i ordning för dagens äventyr. Det brukar ju ändå bli bråttom till slut, det är liksom naturtillståndet för mig, en sak som jag måste försöka komma tillrätta med, hur det nu ska gå till.

Kommentera

