MELODIKRYSSET v 7 – 14 FEBRUARI 2015

Sent omsider kommer här mitt förslag till lösning på melodikrysset vecka sju. Då var jag nämligen på kurs hela dagen, så jag hann inte lösa i realtid, direkt på kursen följde spelmansstämma. Söndagen och måndagen var likaså fulltecknade från tidig morgon till sen kväll, så då blev det heller inget. Sen kom tisdagen som medförde ett planerat lasarettsbesök och sen har jag varit sjukling och inte orkat, men nu har jag äntligen tagit mig i kragen och sett till att få det gjort. Måste ju fixa lösningen innan herr Eldeman tillkännager den på radion. Rätt lätt var det, precis som en av mina krysskompisar sa, förutom Love Antell då. Jag brukar inte se på “Så mycket bättre”, så för mig var det en ny bekantskap. Säkert avslöjar jag i och med det att jag inte alls hänger med i svängarna, och så är det förstås. Det finns hur många unga stjärnor som helst, de sjunger för all del bra, men låter ändå mer eller mindre likadant i mina öron. Eftersom jag aldrig ser på Idol, Så mycket bättre, Melodifestivalen och liknande program så får jag förstås en stor kunskapslucka i den genren. Tur då att jag har min goda vän Mr Google, han ställer alltid upp! För det mesta brukar det räcka med den publicitet artisterna får på löpsedlar och att de spelas i radion då och då för att jag ska ha ett litet hum om dem, och idag har jag alltså fått lära mig ett nytt namn via melodikrysset. Sen återstår det att se om jag kommer ihåg det nästa gång det blir aktuellt, det är ju långt ifrån säkert.

V1 LOVE ANTELL
L1 LENNOX
L2 VINTERGATAN
L3 AXEL
L4 TURIST
L5 LYCKLIGA
V6 NENNE
V7 ROCK
V8 OVER
V9 SALO
L10 ELIN
V11 UGGLA
V12 STAD
L12 SE
V13 GATAN

Kommentera

