MELODIKRYSSET v 16 – 18 APRIL 2015

Den här dagen har varit trevlig så här långt! Först melodikrysslösande i bilen, sen fika tillsammans med fyra gamla klasskompisar på fiket “hemma”. Jag har nämligen varit på besök i samhället där jag växte upp. Det är åratal sen jag sist var in på det fiket och åratal sen jag träffade de flesta av dessa människor också. Nu planerar vi att försöka få tag på resten av våra klasskamrater och försöka få till en riktig klassträff i höst. 20 stycken var vi, då för 40 år sen när vi “muckade” från skolan. Tio år senare träffades en del av oss, då var det inte så mycket som hänt. Nu har det gått ytterligare 30 år och tiden har satt sina spår i form av tilläggskilon, gråa hår och rynkor förstås. Lite mer livserfarenhet och förstånd kan man ju också hoppas har tillkommit! Det kanske är så att klokhet väger en del, precis som det faktum att muskler väger mer än fett!? Det skulle ju kunna förklara skillnaden mellan vad jag vägde då och vad jag väger nu…. Oj, oj, oj så mycket klokare jag blivit med årens lopp Blinkar.

Men åter till melodikrysset. Som vanligt (fast betydligt senare än vanligt) kommer här mitt förslag till lösning på veckans kryss:

V1 VRETHAMMAR
L1 VANGELIS
L2 ENGELSKA
L3 HONUNG
L4 MAIL
L5 ANGEL
V6 NÅGONTING
V7 EKLAND
L8 DUNKA
V9 BLÅ
L10 ÅKE
V11 GUL
V12 UTE
L13 THE
V14 SNABB
V15 BEATLES

Kommentera

