Så här blev min tisdag….

Vaknade av att det regnade som bara den. Egentligen tycker jag att det är rätt mysigt när regnet smattrar mot plåttaket, lite rogivande, men inte den här gången. Nu kom jag i stället att tänka på att gårdagen bjöd på otroligt varmt och skönt väder och det faktum att jag därför haft bilrutorna neddragna. Hur var det nu, drog jag upp dem igen eller tänkte jag göra det senare på kvällen?

Nej, jag hade nog inte dragit upp rutorna, men nästa fråga jag ställde mig var hur mycket jag hade dragit ner dem då? En liten glänta eller helt och hållet?

Jag intalar mig att det nog bara var en väldigt lite glänta och försöker somna om igen. Lyckas inte så där vidare utan regnets intensitet påkallar min uppmärksamhet under  resten av morgontimmarna. Väl uppe kikar jag ut och finner det som jag egentligen redan vet, men försökt förtränga för mig själv: jag hade inte dragit upp fönstren. På förarsidan var hela fönstret neddraget och de övriga tre var var också öppna, men något mindre. Och inte nog med det – jag har gjort precis lika på båda mina bilar. Visst är jag händig!

Således kommer jag att få åka runt med tidningar under rumpan i åtskilliga dagar framöver. Ingen större idé att gnälla är det heller, för jag har ingen annan att skylla på!

Precis hela förmiddagen regnade och regnade det. Frampå eftermiddagen blev det äntligen uppehållsväder och det var helt perfekt för jag och några andra tjejer skulle ut på tur med en nybliven pensionär. Hon är inte så mycket för rajtan tajtan, så den här gången var det Bäsna trädgård som var vårt första mål. Där, i avslappnad miljö, strosade vi runt en god stund. Kaffe och pelargonkaka lät vi oss väl smaka också. När de stängde vände vi åter hemåt, men stannade till på Jerusalem i Mockfjärd. Där beställde vi mat och bjöd naturligtvis ”pensionistan”. Jerusalem är ett ställe med god mat och trevlig personal, dit återvänder man gärna flera gånger. Köpte också med mig en muta hem till husets herre, Palestina special är favoriten. Det vet jag sen förut och jag vet också hur det skulle låtit om han fick höra att jag varit dit utan att ta med något hem! Ibland kan man ju försöka att vara lite snäll också, det skadar ju inte.

Tog några bilder i den vackra trädgården, men dem får jag visa en annan dag, orkar inte krångla med något sådant projekt just nu. Hög tid att ”go to bed” – mer än hög tid, som vanligt. Godnatt och sov så gott. Vi hörs säkert i morgon igen.