Min torsdagssysselsättning…..

Här ser ni platsen där jag brukar hålla till på torsdagskvällarna.

Blod svett och tårar....  Gynstol eller gymstol? Och mera att slita på med...

Här finns apparater av många sorter och slag, alla konstruerade för att bättra på vår hälsa och figur. Förutsatt att man gör rätt förstås. För att säkerställa den saken är det praktiskt är att ha en egen tränare som är med och kollar.

Vi som träffas på torsdagarna är en väldigt blandad grupp, i såväl ålder som kön. Det blir en hel del prat och skratt under tiden vi tränar, mest är det väl jag och en kille som håller låda. Han är en rätt skön typ tycker jag och sätter igång på mitt munväder med sina kommentarer. Ikväll var det sista gången före sommaren, synd nog. Jag har kommit in i gruppen rätt sent och skulle verkligen behöva hålla på över hela sommaren, men de flesta vill ju ha sommarlov. Vår tränare är också en hängiven golfare, så den här årstiden vill han nog hellre vara ute på golfbanan än att var inne i träningslokalen. Efter avslutad träning är det skönt med en stund i bastun för att mjuka upp alla stela och ömma leder. Ikväll fanns ytterligare en programpunkt eftersom det var sista gången på länge: vi gick ut och åt en bit mat tillsammans och satt och pratade en stund. Det var trevligt och tiden gick fort. Och maten var himla god, jag åt thaimat, något av det godaste som finns om ni frågar mig. Mums – så där lagom starkt och gott!

Men nu är jag hemma igen och ska samla ihop mig en stund innan jag går till sängs. Dagen har varit rätt rörig, jag har gjort det ena tokigare än det andra idag, men jag känner mig lätt till sinnet och mycket glad, så allt blir nog bra, bara jag kommer i takt med mig själv. Det mesta brukar klarna om man bara väntar och låter tiden ha sin gång.