En alldeles speciell dag idag….

Vi borde nog se varje dag som en speciell dag, en förmån att få finnas till och delta iSpiraler livet. Just nu håller naturen på att ladda upp för en riktig fest. Efter en lång tid av vila och meditation vaknar den upp, utvilad och redo att berika vår tillvaro.  För att riktigt inspirera oss till livslust pyntar den sig i sin vackraste skrud och det är så härligt att följa med i allt som händer.

Mitt i allt det vackra lunkar så vardagslivet på, människor föds och människor dör och vi kan inte göra så mycket annat än att acceptera det som sker. Men tänker man att det finns Funderande ängelen mening med allt, så blir det lite lättare ändå. Det svåra är att det är långt ifrån alltid man förstår den meningen. Det är något bortom oss själva som fixar och donar och vi har ingen kontroll.

Se så fint vi gjort 

Naturen runt omkring oss bjuder på både vila och läkedom. När jag vandrade runt på stigarna i skogarna där mina förfäder gått före mig kunde jag känna en sån närhet och samhörighet med dem. Tyckte nästan att jag kunde höra hur de förklarade livets mysterium för mig. Vacker utsikt Eller att sitta bredvid älven på en sten och höra vattnet kluckande delge mig sina erfaren-heter.

Såna stunder behöver jag för att orka med det snabba tempo som vardagen erbjuder. Jag är nog lite som Dr. Jekyll and Mr. Hyde, det finns två helt olika jag. En som trivs med att vara mitt i smeten, där allt händer och så eremiten som har en annan,  mera filosofisk och asketisk sida. Som trivs med att försjunka i sina egna funderingar över livets mening. Jag ska bara vila mig en liten stund Båda behöver utrymme för att jag ska fungera och må bra. Nu på morgonsidan har filosofen fått härska en stund och den andra sidan är nu redo att ta över, för det är dags att gå ut och möta världen igen. Sånt är livet och livet är härligt just nu – lyft blicken och se er omkring – vem kan motstå allt det här vackra?

Korten ni ser kommer från besöket på Bäsna trädgård tidigare i veckan, det kan väl passa bra i samman-hanget. Där kan man också drömma sig bort en liten stund och ladda batterierna.Blomstercykel