Midsommarbröllop…

Midsommarafton och uppehållsväder i riklig mängd! Underbart. Dagen började tidigt med nästan uppehåll. Tyckte det såg ganska lovande ut, men sen övergick det i rejält regn och allt såg svart ut. Redan kl 10 skulle vi på en vigsel som var planerad utomhus, men den planen fick man ju revidera och ceremonin flyttades inomhus istället. Tur som var fanns en perfekt lokal att tillgå, så det var ingen katastrof på något sätt. Brudparet sade ja, precis som det var tänkt och efter några minuter var allt klappat och klart (borgelig vigsel). Därefter vidtog mingel, skål för brudparet i champagne och musicerande av olika konstellationer, där bl a jag deltog. Mycket trevligt! Så småningom serverades en god buffé och vi lät oss väl smaka.

Å så mycket gott! Mera musicerande på schemat och så var det dags för kaffe och tårta. Titta vilken romantisk sBröllopstårtakapelse! Och gott var det också!

 

 

 

 

 

Hela dagen var fylld med olika aktiviteter men tyvärr tvingades jag avsluta mitt engagemang på bröllopet mycket tidigare än jag skulle önskat, eftersom jag hade andra åtaganden som måste skötas. Ortens stora majstång skulle resas nere på festplatsen och som traditionen bjuder är vårt spelmanslag med på det evenemanget. Helt otroligt så sken det så plötsligt upp, strax före utsatt tid och ganska mycket folk hade kommit för att vara med och dansa runt stången. Det var bra stämning och regnet uteblev. Helt perfekt alltså. Hann tillbaka till bröllopsfesten en liten vända för att spela några låtar till, men sen var det mer än hög tid till att åka till stugan. Tänk om våra andra gäster redan anlänt och stod på trappen och väntade. Det skulle vara lite pinsamt. Jaha, och hur ska vi få upp den här då

 

Nu önskar jag er alla en trevlig midsommarafton, för fr o m nu går jag över till en strömlös tillvaro, utan dator och andra lyxattiraljer. Ska väl klara det åtminstone till i morgon.

Midsommartider….

Idag har det varit en intensiv dag, eller rättare sagt igår, för midnatt är redan passerad och nu är det midsommarafton. Min dag, utanför hemmet, började hos dagisbarnen. Tillsammans spelade och dansade vi runt midsommarstången och patienter från det intilliggande vårdhemmet var med på plats. Vi inledde det hela med fika, för min del i form av kaffe och bakelse med jordgubbar och grädde. Därefter var det dags för själva dansen och det var rätt många barn som var med och dansade. Precis när vi spelat klart den sista låten började regnet droppa, tala om tajming!

Hann så hem för att göra i ordning något att ta med till kvällens fest och så snabbt iväg igen för att vara med och sjunga, först på vårt servicehus och därefter till vår andra vårdinrättning. Sen snabbt hem igen, byta kläder och dags för djurrundan. Därefter uppfräschning och iväg på det traditionsenliga knytkalaset som kören har kvällen före midsommaraftonen. Som sagt, en rätt så hektisk dag, men mycket trevlig. Mums, så mycket gott!

Tänt var det här!Så här såg det ut på det dukade bordet, när vi med gemensamma krafter plockat upp en massa godsaker.Och så lite efterrätt också!   Ni ser, vi kan mer än bara sjunga!     Lite bröd till är också gott!                              Något till kaffet!

Vi sjöng och åt och sjöng igen, och fast vi bjudit till efter bästa förmåga blev det en hel del kvar på faten. Mätta och belåtna skiljdes vi åt. Jag och två kompisar valde att promenera hemåt, för min del innebar det en promenad på ca fyra km. Det var varmt och skönt och så välbehövligt efter allt frossande! Dagen har inneburit allt för mycket kaffedrickande, därför är jag fortfarande vaken, jag blir så vansinnigt kreativ om jag dricker kaffe för sent på kvällen och just nu är mitt huvud mer än fullt med tankar redan utan kaffe. Nu måste jag försöka sova en stund, för midsommaraftonen bjuder en hel del på programmet redan tidigt på morgonen. Godnatt med er!