Peace and love…

Idag har jag varit till Borlänge en sväng. Där var det festivalstämning vart man såg och betydligt mera liv och rörelse än det brukar vara. Varmt var det också. För min del blev det inte så mycket shoppat och de affärer jag tänkte besöka hade konstiga öppettider, men en stor strut glass och biblioteksbesök hjälpte mig att fördriva tiden tills ”mina” affärer öppnade och jag fick mina ärenden uträttade. Hittade en ny thairestaurang som jag prövade idag. Inte så stort utbud, men maten var helt ok, så säkert blir det flera besök.

I mitt kök står radion på och skvalar och just nu hör jag en kvinna som ringer in till Karlavagnen och är upprörd över just Peace and love-festivalens ”biverkningar”. Ungdomar som är berusade och beter sig illa, nedskräpning, halva stan avstängd och man måste lösa entre för att komma in, mm mm. Man kan höra på hennes röst att hon är rätt upprörd. Säkert är det så att det finns många fördelar och minst lika många nackdelar med själva festivalen och det är svårt att vara alla till lags. Själv har jag inte besökt själva festivalen och har inte satt mig in i turerna runt omkring, så jag har svårt att ha någon riktig åsikt om det hela. Var i alla fall inte speciellt ledsen att lämna stan bakom mig och återvända till hemmets lugna vrå.

Vägen hem gick via växthuset i Djurås, där har de väldigt fina plantor. Det blev lite smått och gott och hemma fanns en del annat som bara väntade på att få komma i blomlådorna. Har äntligen fått ”tummen ur” och fått alla blommor planterade.

Nu ringer ytterligare en kvinna från Borlänge, hon håller inte alls med kvinna 1 som var kritisk till Peace and love, utan lovordar hela evenemanget. Ja, så är det ju för det mesta, man kan ha helt olik åsikter om samma sak, men får försöka samsas ändå.

Nu har det blivit läggdags igen. Godnatt!

Lämna en kommentar