MELODIKRYSS MED FÖRHINDER!

Idag var det lite marigt att få till det i början. Jag hade nämligen fått tag i en kryssplan som inte alls stämde med verkligheten. Först begrep jag inte vad det var för fel, trodde ju absolut att jag hade de rätta svaren på de första frågorna, men det var alldeles omöjligt att få in dem i den kryssplan jag hade. Det blev till att konsultera melodikryssets hemsida och skriva ut en kryss därifrån. Nu borde allt vara frid och fröjd, men inte då! Ut kom en fyrkant med rutor men inte en enda svart ruta finns, så det blev till att snabbt greppa en penna och fylla i de svarta rutorna själv. Det blev lite stressigt att hinna höra frågorna samtidigt som jag rusade fram och tillbaka för att få ordning på allt detta, men så småningom var jag ikapp med tillvaron – trodde jag i alla fall. Det visade sig nämligen att när Eldeman kom till sista frågan hade jag fortfarande rutor kvar, så det blev till att vänta på snabbgenomgången för att höra frågan jag missat den vägen. Nu är det i varje fall fullt i alla rutor, om det sen är rätt är en annan femma. L5 har jag ingen kläm på, så det får bli en kvalificerad gissning med hjälp av de bokstäver jag har.

V1 SALTKRÅKAN
L1 SEBASTIAN
L2 LOTTA
L3 KAY
L4 KENT
L5 NÖT
V6 BETTY
V7 KNUT
V8 STANLEY
L9 YOHIO
V10 ORSA
L11 STEN
V12 IRON
L13 ORM
V14 MAIDEN
V15 NAMN

Lämna en kommentar