Och dagen blev till natt…

Blev en skaplig dag idag ändå, trots att jag var lite vankelmodig i mitt tidigare inlägg. Det behövs inte så stora grejer för att man ska bli på bättre humör. Att höra rösten på en god vän är en sån grej, eller att tillbringa lite tid med barnbarnen. Ringde ju och gratulerade i morse, kalasandet skulle enligt planerna bli på söndag. Senare på eftermiddagen fick jag ändå ett telefonsamtal från en liten kulla som undrade om jag inte kunde komma idag också. Och det ville jag förstås.

Vi pysslade lite tillsammans, jag lärde henne att göra en slags flätning med band som jag brukade göra när jag var liten. Det var lite svårt att få de små fingrarna att lyda, men så småningom så fungerade det ändå. Roligt tyckte vi båda. Sen såg vi på lite videofilmer från när hon och storebror var små. Bl a såg vi på när lilla fröken var alldeles nyfödd för åtta år sen. Tänk så fort tiden går.  Och nu har den här dagen snart tagit slut. En liten skön middagslur tog jag mig under eftermiddagen, jag hade ju lite att ta igen pga den dåliga nattsömnen igår. Men nu kan jag säga att jag gjort full dag och kan trycka på off-knappen med gott samvete.

God natt alla kända och okända som sitter ute i stugorna. Hoppas ni har något/någon att drömma om i natt.

Just nu spelar de Scotts på radion med låten Underbar. Den gillar jag!

21 juli 2009

Uppe med tuppen idag. La mig runt 23 igår, vilket är tidigt för min del, kände mig dödstrött och bedrövad. Men sömnen har inte varit något vidare i natt, det kan vara så där ibland. För mycket som mal runt i skallen, en del trevliga saker, en del mindre trevliga saker och så blir det lätt lite oordning i hjärnkontoret. Det tar ett tag att sortera allt tillrätta igen. Sånt ska man ju inte hålla på med på nätterna, men det är lätt hänt. Händer inte mig så ofta, tur som var, brukar somna direkt, men någon gång ibland kan det bli så här. Tur att det fortfarande är semester, så man inte behöver vara i topptrim utan kan lulla på i lite halvfart tills man fått upp ångan igen.

Har förlagt min spellust någonstans.  Är det någon som har sett den? Nyss var den här och retades med mig, ville bara att jag skulle spela och spela och nu har den gömt sig någonstans och jag kan inte hitta den. Det bekymrar mig lite, men jag vet ju att rätt som det är kommer jag att snubbla över den och säga: jaså, är det här du är. Har du varit här hela tiden och jag har inte sett dig. Har investerat i en ny stråke och nya strängar, men de får väl också vänta på bättre tider.

Hoppas få besök av mina kattbarnbarn idag, det är den bästa medicin jag kan få just nu. Då kan nog inte mitt hjärta stå emot utan måste tina upp igen. Och kanske hittar de min spellust i något hörn. De brukar vara bra på att rota fram litet av varje som man glömt att man har. De är så underbara och en spinnande katt slår det mesta. Det lär väl bli full fart här hemma, för det är ett tag sen de var på besök nu.  Att reta hundarna är ju ett tacksamt nöje.

Idag fyller också ett tvåbent barnbarn år, 8 år, blir stora damen. Så en hel del roligt händer det ju hela tiden. Det är så lätt att glömma av det och bara fokusera på de mindre roliga sakerna. Jag får väl vänta någon timme innan jag ringer och säger grattis. Troligen blir det inget kalas idag, utan först till helgen.  Åtminstone lät det så igår, bäst att kolla vad som gäller idag. Det kan vara nya order som gäller. På lördag kan barnbarnets pappa, mågen, också lägga ytterligare ett år till handlingarna, för då fyller han år. Så det lutar väl åt att prognosen om helgkalas håller. Men vi får se.

 

Kolmårdstroll……

På YouTube finns hur mycket som helst verkar det som. Det var min dotter som tipsade mig om det här inlägget. Det är roligt med dialekter, även om den här killen tycker att det finns lite avigsidor med just hans dialekt. Det här är en hälsning speciellt till mina vänner som kommer ifrån just de här trakterna. Tack för att ni alltid ställer upp!