MELODIKRYSSET v 11 – 14 MARS 2014

Idag var det melodikrysslösande med lite komplikationer. Min sångkör skulle nämligen spela in några spår på en cd-skiva på förmiddagen och att få alla att rätta sig efter mitt kryssbehov var ju inte att tänka på, så det var bara att bita ihop och vänta tills det jobbet var gjort. Sen for jag förstås hem snabbt som ögat för att lyssna på snabbgenomgången via webbarkivet. Så långt var allt frid och fröjd, men sen började det bli komplicerat värre. Det är så praktiskt ordnat att ett lokalt annonsblad som ges ut varje vecka också publicerar den aktuella kryssrutan. Som vanligt plockades “bladet” fram, rätt sida bläddrades fram, hörlurarna placerades på min melodikryssträngtande huvudknopp och blyertspennan hölls i högsta beredskap. Det hörs ju på namnet att snabbgenomgången är rätt snabb, så det gäller att vara på hugget för att hinna med – men blir onödigt krångligt när kryssrutorna inte allas stämmer. Jag försökte febrilt hinna med i svängarna och hitta t ex v 16, men det är ju rätt svårt när min kryssruta slutade på v 13….. De hade nämligen publicerat helt fel kryssruta i annonsbladet så det var bara att trycka på pausknappen och ge sig ut för att hitta en annan variant. Så småningom lokaliserade jag dagens tidning och sen rullade allt på enligt ritningarna.

Så här blev mitt förslag till lösning:

V1 ZETTERLUND
L1 ZELMANI
L2 TAND
L3 ENRIQUE
L4 LÖS
L5 DANS
V6 LINDROS
V7 EN
V8 AF
L9 ÖGON
L10 FAME
V11 UGGLAS
V12 IRÉNE
L13 EDDA
V14 UNDER
L15 DU
V16 RÖDA

Lämna en kommentar