MELODIKRYSSET V. 18 – 5 MAJ 2012

V1 STRÖMSTEDT
L1 SPANIEN
L2 ROD STEWART
L3 SKATBO
L4 EN
L5 TIMOTEIJ
V6 ANDREAS
V7 OM
L8 ALICE
V9 ISTANBUL
V10 IDÉ
V11 NOW
V12 REVELJ
L13 VA
V14 KORT

Idag kryssade jag inte hemma utan på ett café tillsammans med några andra kryssnördar. Det är trevligt med likasinnade, och gott tilltugg är ju inte heller fel. Det hör till att försöka fylla i kryssplanen redan innan frågorna ställts, och just idag blev det jubel när det visade sig att mitt förhandsgissade ”skatbo” visade sig vara rätt. Det hade ingen trott, egentligen inte jag heller. Dagens kryss bjöd inte på några större svårigheter, om vi nu gjort rätt förstås, men vi tror då det.

Nu närmast väntar lite saker på att bli utförda här hemma, sen har jag kvällens begivenhet att se fram emot. Jag ska nämligen bli bjuden på god mat, och det ser jag fram emot. Riktigt vad det blir för något vet jag inte, men det blir säkert både gott och trevligt. Måhända kommer en rapport från middagen i morgon.

Lämna en kommentar