MELODIKRYSSET v 27 – 6 JULI 2013

Här kommer så mitt lösningsförslag till slut. Dagens kryss löstes i bilen, med mig som chaufför och med mamma som pennförare. Det var minsann inte igår som vi löste melodikrysset tillsammans senast.

Vi styrde kosan mot Mora och en lapptäcksutställning, arrangerad av Ovansiljans quiltförening. Oj så mycket fint där fanns att skåda! När vi sett oss mätta, och också inhandlat en del saker fortsatte vi en bit tills vi hittat ett lämpligt matställe.

Det var mycket folk i farten, simmarhelgen i Vansbro och marknad i Mora, Musik vid Siljan mm mm. ”Vårt” matställe var dock ganska lugnt, och det var vi glada för. God mat fick vi också. Det blev en snabb raid in på ett par affärer, men sen bar det iväg mot Rättvik, närmare bestämt mot Sätra, och en barndomsvän. Där förplägades vi med eftermiddagskaffe, jordgubbar, rabarberpaj och vaniljsås. Behöver jag säga att det smakade ljuvligt. Riktigt somrigt kändes det att sitta i solen och mumsa i sig! Sen var det dags att styra färden hemåt igen. Nu skulle jag gärna sova lite middag, men det hinns inte med. Klockan är alldeles för mycket också, det blir till att bita ihop några timmar till, innan det är dags att lägga sig för kvällen.

V1 MOT
L1 MAMMA
L2 TEXAS
V3 ALLA
L4 LÄRARINNA
L5 ALICIA
V6 LIN
V7 MAX MARTIN
V8 ALSTERLIND
L9 DARIN
V10 SIMON
L10 SOV
L11 MIN
V12 OLIN
V13 VINDAR

Lämna en kommentar